Free counter and web stats

perjantaina, huhtikuuta 11, 2008

Aurinkokello

Ystäväni antoi minulle entisen kuorokaverini Jukka Putkosen uuden levyn Aurinkokello. Olen pitänyt kovasti lauluista, joita Jukka on tehnyt EtCetera-kuorolle. Levy jatkaa samaa hyvää linjaa. Se on tyylikäs kokonaisuus sekä musiikin että ulkoasun puolesta. Suosittelen! Tässä suosikkilauluni sanat.

Kiitoslaulu

Yllätit minut, kun olin tottunut harmauteen.
Herätit minut, kun olin väsynyt tyhjyyteen.
Vapautit minut, kun olin suostunut kahleeseen.
Ohjasit minut ulos auringonpaisteeseen.

Suojasit minut, kun sade yltyi ja tuuli niin.
Taivutit minut, kun uskoin voimiini mahtaviin.
Opetit minut sinun sanaasi luottamaan.
Johdatit minut askeleitasi seuraamaan.

Armahdit minut, kun olin matkalla pimeyteen.
Vapahdit minut, kun olin sidottu valheeseen.
Korjasit minut, kun olin särkynyt kiusauksiin.
Uudistit minut, kun kaikki anteeksi annettiin.

Huomasit minut, kun silmä pudotti kyyneleen.
Vahvistit minut ja tartuit käsiini uudelleen.
Rohkaisit minut rakkaudestasi kertomaan.
Paransit minut uusin kielin sua palvomaan.

Jukka Putkonen

2 kommenttia:

Silvola kirjoitti...

Todella kauniit ja koskettavat sanat, Elina! Kiitos niiden jakamisesta.

Kerjäämisasia jäi puhuttamaan minuakin. Ongelma on tosiaan monisyinen. Toisaalta, eikö Raamatussa kehoteta meitä antamaan toisen kätemme tietämättä? Voisiko se liittyä tähän? Ja eikö Jumala loppukädessä omista kaiken, myös meidän lompakkomme sisällön? Me olemme vain vastuullisia palvelijoita, jotka vastaavat teoistaan suoraan Jumalalle.

Voisimmeko me antaa vilpittömästi apua, ja jättää vastuun mahdollisesta hyväksikäytöstä sille, joka avun ottaa vastaan? Vai onko se tyhmyyttä?

Pohdiskelee Kaisa

Elina Koivisto kirjoitti...

Kiitos kommentista! Kerjäämiskysymys on todella vaikea eikä siihen varmaankaan ole yhtä oikeaa ratkaisua. Tärkeintä on varmaan pyytää Jumalan johdatusta jokaiseen tilanteeseen, että Hänen tahtonsa saisi toteutua.Jatketraan yhteistä pohdiskelua