Free counter and web stats

sunnuntaina, helmikuuta 10, 2008

Paastonajan rukouksia

Herra, me käymme sinun eteesi tutkimaan itseämme ja elämäämme.
Anna meille avoin ja rehellinen mieli.
Auta meitä luopumaan kaikesta, mikä estää sinun läsnäolosi meissä.
Poista kaikki levottomuus ja hälinä.
Hiljennä minut kuulemaan sinun ääntäsi
ja kyselemään sinun tahtoasi.
Tätä rukoilemme Herramme ja Vapahtajamme nimessä. Aamen.

Minun elämäni Herra ja valtias,
varjele minut toimettomuuden, velttouden, vallanhimon ja turhanpuhumisen hengestä.
Anna minulle, sinun palvelijallesi, kohtuuden, nöyryyden, kärsivällisyyden ja rakkauden henki.
Herra ja kuningas, salli minun nähdä rikokseni ja olla veljeäni tuomitsematta,
sillä kiitetty olet sinä iankaikkisesta iankaikkiseen. Aamen.

Herra Jeesus, sinä luovuit ihmisten, minunkin hyväkseni kaikesta.
Olit valmis jakamaan ja annoit koko elämäsi.
Minun on vaikea luopua omastani ja siitä, mihin olen tottunut.
Vain sinä voit opettaa minua luopumaan ja jakamaan.
Vain sinä voit antaa minulle antamisen ja palvelemisen iloa.
Auta minua. Aamen.

Ei kommentteja: