Free counter and web stats

lauantaina, maaliskuuta 07, 2009

Päivän rukous

Herra, tässä huomaan koko sokeuteni.
Minun on vaikea tehdä ero omien
ja sinun suunnitelmiesi välillä.
Joskus luulen olvani sinun asioillasi ja epäonnistun,
koska minulta puuttuu uskoa.
Ja monta kertaa jää tekemättä se,
minkä sinä haluaisit minun tekevän.

Auta minua huomioimaan sanasi 
ja aina ymmärtämään se oikein.
Auta minua pysymään valppaana,
että olisin valmiina toimimaan tai puhumaan,
kun sinun hetkesi tulee.

Herätä minut joka aamu valveille,
jotta käyttäisin oikein ne tilaisuudet,
jotka päivän mittaan annat 
- silloin kun sinä sellaisia annat.

Ja auta minua olemaan uskollinen 
arkisessa työssäni ja velvollisuuksieni täyttämisessä.
Tiedänhän, että sinä olet nekin minulle antanut
ja ennen kaikkea niiden parissa haluat minun palvelevan sinua.

Tee minut uskolliseksi vähässä.
Jos haluat uskoa minulle jotakin suurempaa,
niin tee minut sekä uskolliseksi että nöyräksi.
Nimesi tähden, Herra Jeesus. 
Aamen. 

1. Paastonajan sunnuntain jälkeisen keskiviikon rukous
Bo Giertzin kirjassa "Minä olen teidän kanssanne"   

Ei kommentteja: