Free counter and web stats

perjantaina, elokuuta 28, 2009

Onnenhetkiä

Viime viikonloppuna vietimme Miehen kanssa luksusviikonloppua Jyväskylän kirkkopäivillä. Mies oli matkalla työnsä puolesta, ja minä olin mukana avecina. Oli ihanaa pitkästä, pitkästä aikaa kulkea useampi päivä ihan kahdestaan. Kulkeminen oli yksinkertaista, kun osallistuimme aina samoihin juttuihin eikä tarvinnut raahata lapsia omiin ohjelmiinsa. Lapsilla oli taatusti hauskempi viikonloppu mummulassa, jossa he saivat taas parin kuukauden edestä katsoa telkkaria, pyöräillä sedän kunnostamilla hauskoilla pyörillä sekä virkata metrikaupalla.

Kirkkopäivien kohokohta oli meille molemmille Gospel Junior -messu, jota vietettiin sunnuntaiaamuna. Kirkko oli tupaten täynnä lapsiperheitä, jotka saivat olla mukana uuden varhaisnuorille ja heidän perheillensä tarkoitetun jumiksen ensiaamussa. Minä nautin suunnattomasti uusista raikkaista Anna-Mari Kaskisen sanoituksista sekä menevästä musiikista. Kotimaa-lehdessä Gospel Junior -musiikkia pidettiin aivan liian vaikeana, mutta ainakin minä pääsin hyvin lauluihin mukaan jo ensiesityksessä.

Kotimatkalla kuuntelimme innoissamme Gospel Junior -levyä. Meitä jännitti kovasti, miltä ne kappaleet, jolla Esikoinen on yksi solisteista, kuulostavat. Kyyneleet alkoivat valua erityisesti toisen kappaleen aikana minulta ja myös Mieheltä. Sanoitus oli puhutteleva, melodia nykyaikainen ja oman lapsen laulu kuulosti vaan niin kertakaikkisen söpöltä.

Huomenna menemme Helsinkiin Gospel Junior -messuun, jossa sekä Esikoinen että Neiti ovat mukana kuorossa. Hauska nähdä, miten juniorit selviävät yksien yhteisharjoitusten jälkeen urakasta. Vanhempia taitaa taas jännittää enemmän kuin lapsia!

SUOJASSA ENKELIN

1. Mä tulen koulun jälkeen kotiin
ja heitän reppuni eteiseen.
Mä tulen koulun jälkeen kotiin
ja hiivin omaan huoneeseen.
On ajatuksia täynnä pää,
nyt kuka niitä ymmärtää?
Voiko joku selvittää
tätä kummaa elämää?

Tahtoisin olla tärkeä,
sinulle kaunis niin.
Tahtoisin saada järkeä
nyt näihin mietteisiin.
Tahtoisin rukoilla,
jos sanat löytäisin.
Tahtoisin vielä kulkea
suojassa enkelin.

2. Mä lähden surffailemaan nettiin
mä laitan auki telkkarin.
Mä katson rakkautta, sotaa
ja mietin, mitä tekisin.
Mä viestin chattiin lähetän,
jos joku huomaa ikävän.
Olen yksin kotona.
Kuuleeko kukaan minua?

Tahtoisin olla tärkeä,
sinulle kaunis niin.
Tahtoisin saada järkeä
nyt näihin mietteisiin.
Tahtoisin rukoilla,
jos sanat löytäisin.
Tahtoisin vielä kulkea
suojassa enkelin.

3. Mä avaan jääkaapin ja laitan
jotain mikroon kypsymään.
Mä mietin, mitä vielä kaipaan,
ja miksei nälkä lähdekään.
Mä laitan viestin äidille,
milloinka kotiin tulee se.
Olen yksin kotona.
Kuuletko sinä, Jumala?

Tahtoisin olla tärkeä,
sinulle kaunis niin.
Tahtoisin saada järkeä
nyt näihin mietteisiin.
Tahtoisin rukoilla,
jos sanat löytäisin.
Tahtoisin vielä kulkea
suojassa enkelin.

Anna-Mari Kaskinen

9 kommenttia:

finkinja kirjoitti...

Ihan tuo kappale!! Mä olen aina kyyneleet silmissä vaikka tyttäret laulaisivat kuinka iloisia lauluja, sen verran herkkää se on.
Onnea esitykseen!!

Anu kirjoitti...

Kaunista, kaunista!

-> Tuo levy täytyy hankkia!

Anonyymi kirjoitti...

Hieno juttu. Tilasin vasta cd:n. Toivottavasti saan sen pian. Onpa ihanaa, kun Laurakin on päässyt Anttonin mukaan. Kohta on Mikaelin aikakin? Me iloitsemme täällä, kun te siellä jännitätte.Mummi

Mimosa kirjoitti...

Ihana - nyt tiedän muuten mitä antaa kummitytölle synttärilahjaksi :)

Anonyymi kirjoitti...

ihanat sanat ja ihania hetkiä ! =) kaikkia ihania asioita koko perheen voimin !

Elina Koivisto kirjoitti...

Kiitoksia kaikille kommenteista!
Kannattaa kyllä hankkia levy ja se on kyllä erinomainen lahjavinkki varhaisnuorten kummeille, isovanhemmille ja vanhemmille.

Anonyymi kirjoitti...

Vähänkö hyvä lahjaidea - kiitos! Varmasti iankaikkistakin iloa tuottava..? <3

TML

Elina Koivisto kirjoitti...

Kiitos TML! Toivotaan niin!

Anonyymi kirjoitti...

Ihana kappale,aulettiin sitä koko koulu kirkossa:)