Free counter and web stats

perjantaina, marraskuuta 17, 2006

Still alive!

Pari viikkoa sitten juttelin Vaasan ruotsalaisen seurakunnan vt. kirkkoherrana aloittaneen kollegani kanssa. Hän totesi kirkkoherruuden myötä kasvavasta työmäärästä, että nykyistä enempää ei voi työtä tehdä, koska vuorokaudessa on kuitenkin sama määrä tunteja! Parin viimeisen viikon aikana olen kuitenkin saanut huomata, että vuorokauden rajallisista tunneista huolimatta työtä voi tehdä entistäkin enemmän.

Järvenpään kirkkoherranvaalien jälkeinen elämä on ollut yhtä matalalentoa johtuen yhteensattumista ja virhearvioinneistani. Olin mm. varannut vaalien jälkeiselle kolmelle illalle isoskoulutuksen pitämistä ajatellen, että kyllähän ne nyt hoituvat, kävi vaalissa miten tahansa. Mutta en osannut ollenkaan arvata, millainen pyöritys odotti parina seuraavana päivänä vaalin tuloksen selvittyä. Kotisivumme vieraskirja, sähköposti ja kännykät täyttyivät onnitteluista. Perheen tulevaisuus ja työ täällä piti suunnitella kerralla uudestaan.

Isoskoulutusiltojen jälkeen oli puolestaan ohjelmassa parin päivän konserttikiertue kouluissa, nuortentilanteissa ja Vaasan kirkon illoissa Pekka Simojoen kanssa. Konsertit olivat todella odotettuja ja pidettyjä, hyvää palautetta koulukonserteista tuli myöhemmin jopa lasten vanhemmilta. Näiden konserttipäivien jälkeen lähdin loppuviikonlopuksi isoskoulutusleirille, jossa toisen vuoden isoskoulutuslaisten kanssa opiskelimme mm. hartauden pitämistä. Vaikka heitä oli paikalla n. 50, opetus sujui koko porukalle aivan hyvin. Näitä valmistuvia isosia tulee ikävä...

Tämän viikon maanantaina oli sitten seurakuntavaalien toinen päivä ja koordinaattorin sijaisen ominaisuudessa olin varamiehenä vaalin tulosten raportoimisessa. Ilta venyikin pitkäksi kun jossain vaiheessa huomasin, että yhteiseen kirkkovaltuustoon valittujen nimistä 20 oli kadonnut vaalitulosten nettisivulla! Tätä sitten koitettiin selvitellä ja lopulta asia korjaantui ilmeisesti itsekseen.

Tämän kaiken ohella olen työstänyt työvuorolistojen päivitystä, joka on tuntunut välillä Baabelin tornin rakentamiselta:-) Toisaalta on ollut todella mielenkiintoista nähdä koordinaattorina, miten moninaista seurakuntamme toiminta on. Mielenkiintoista on myös koittaa saada isoa palapelia kasaan. Toisaalta taas palapeli muuttuu koko ajan ja joitakin paloja saa metsästää pitkään, että listasta saa valmiin ja kaikenkattavan. Tänään sain lopultakin viimeisetkin yksityiskohdat työvuorolistasta kohdalleen ja nyt on toiminta ja työt suunniteltuna tammikuun loppuun asti. Samalla tosin olen kerännyt kevään vapaa-aika- ja toimintatiedot ja kevään listat on tarkoitus saada parissa viikossa valmiiksi:-)

Tänään kuulin, että varsinainen koordinaattorimme tulee takaisin Laihian vt.kirkkoherran tehtävistä jo helmikuun alusta. Tämä kuulosti todella hyvältä kun olen tehnyt tätä sijaisuutta oman toimen ohella elokuun alusta alkaen. Tällä hetkellä koitamme myös paikkailla kahden papin tilapäistä vajetta.

Torstain ja perjantain sain olla vetämässä esiriparia leirikeskuksessamme. Esiriparin ideoimme ja aloitimme pari vuotta sitten muutamien ala-asteiden opettajien ja varhaisnuorisotyönohjaajien kanssa. Esirippikoulu on koostunut kahden päivän mittaisesta leirikoulusta, sen jälkeisistä parista tunnista koulussa ja yhteisestä päätösjuhlasta. Nyt mukana oli jälleen pari 6-luokkaa joiden kanssa mietimme mm. Jumalan olemassaoloa, ihmissuhteita ja median vaikutuksia. Jokaiselle jäi varmasti myös mieleen laulu "Minä olen minä, täysin vailla vertaa, minä olen minä, ainutlaatuinen..."

Nyt on itselläni edessä viikonloppuvapaa:-) Elina lähti vuorostaan pyhäkoululeirille Anttonin kanssa, ettei Lepikon leirikeskus vain jäisi ilman perheemme edustusta:-) Sunnuntaina on sitten ohjelmassa perhepäivä Lepikossa, johon osallistumme koko perheen voimin.
Vesa

Ei kommentteja: