Free counter and web stats

lauantaina, syyskuuta 06, 2008

Hengellisen äidin viisauksia

Sain tänään ihastuttavan lahjan. Tyttäreni oli kirjoittanut minulle kauniin viestin, joka olisi saanut kainon ihmisen jo punastumaan. Itse olisin voinut kirjoittaa samanlaisen ylistyslaulun äidilleni tuossa iässä.

Äiti on ollut suuri idolini pienestä lähtien. Välini omiin vanhempiini olivat niin läheiset ja lämpimät, ettei minulla ollut mitään tarvetta luoda kovinkaan läheisiä suhteita opettajiin tai muihin kodin ulkopuolisiin aikuisiin. En tiedä, oliko se hyvä vai huono asia.

Äitini on ollut minulle paitsi äiti, myös hengellinen äiti. Hän on upea kristityn naisen esikuva, koska hänen sydämensä on taivaassa, mutta jalat tukevasti maan kamaralla. Tässä katkelma Meän Tornionlaakso -lehdestä, jossa hänellä on oma palsta "Raamatun aarteet".

Tahdotko tulla terveeksi?

"Olen kymmeniä vuosia opettanut, ettei hiuskarvakaan putoa päästäni Taivaan Isän tietämättä. Hän tuntee meidän ajatuksemmekin kaukaa. Hänen käsissään on hyvä olla ja Hän panee pahankin palvelemaan omaa hyvää suunnitelmaansa.

Mutta entä sitten, kun itse joutuu kokemaan käytännössä, mitä on opettanut Jumalan huolenpidosta. Keväällä jalkavammani osoittautuikin vakavammaksi. Sen jälkeen sairaalakäynnit ovat kuuluneet ohjelmaani. Tämän keskellä olen kokenut valtavaa Jumalan läsnäoloa ja rakkautta. Sydämessäni on lepo, ilo ja rauha. Rukousten silta on kantanut läheltä ja kaukaa. Olen ihmetellyt Jumalan ja ihmisten huolenpitoa.

Kirkon lapsityön teesien mukaan lapsella on oikeus olla pieni, tietämätön ja turvassa. Ajattelen, että Jumalan lapsella ovat aikuisenakin samat oikeudet. Minun ei tarvitse tietää Jumalan suunnitelmia. Tiedän, että hän on hyvä ja tahtoo lapselleen vain parasta. Olen hänelle rakas ja tärkeä. Saan painautua Taivaallisen Isän syliin kuin lapsi isänsä syliin ja olla turvassa.

Olen kiitollinen lääketieteen valtavasta kehityksestä. Meitä hoidetaan pitkässä ketjussa. Iloitsen ja kiitän, että saan elää näin hyvässä maassa."

"Tässä valtakunnassa
ovat heikot vahvoja.,
sairas terveen parantaa,
saaja auttaa antajaa.
(Virsi 428:5)

Anja Korteniemi, Meän Tornionlaakso

2 kommenttia:

Maria Puotiniemi kirjoitti...

Olipa lohdullinen näkökulma ihmisen tietojen rajallisuuteen.

Henu kirjoitti...

elämän pieniä iloja; lapset :)