Free counter and web stats

lauantaina, maaliskuuta 15, 2008

Agnostikko, minäkö?

Facebookin maailma on mielestäni edelleen kiinnostava ja kiehtova. Olen saanut sen kautta yhteyden moniin vanhoihin ystäviin, tuttuihin ja puolituttuihin. Olen nauranut katketakseni joitakin videonpätkiä ja hyviä ajatuksia. Olen saanut selville, että Raamatun henkilöistä Daniel muistuttaa eniten minua ja amerikkalaisista evankelistoista Joyce Meyer. Olen saanut vahvistuksne myös sille, minkä olen tiennyt jo kauan; rakkauden kieleni on rohkaisevat kannustavat ja ystävälliset sanat sekä kohteliaisuudet. Jo lapsena kyselin aina äidiltä vahvistusta kaikkeen. Nykyään välillä oikein kerjään Vesalta kohteliaisuuksia ja kauniita sanoja. Ja olen niitä saanutkin kiitettävästi; pitkässä avioliitossa oppii tuntemaan toisen tarpeet.

Tänään tein oudon testin Facebookissa. Tarkoituksena oli selvittää, kuinka uskonnollinen olen. Raksitin kohdat oikein kristinuskon mukaisesti ja annoin itsestäni hyvin hartaan kuvan. Jotain meni pieleen, koska vastaukseksi tuli, että olen agnostikko, koska tiedän niin vähän uskonnosta. Hieno tulos teologille! Yritin käydä tekemässä tuloksen uudestaan, mutta se ei ilmeisesti ollut mahdollista. Nyt profiilissani on melkein peräkkäin tulokset, että muistutan uskonsankaria, leijonanluolassa vieraillutta Danielia, ja että olen agnostikkoa. Toivottavasti ei maine kärsi!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Jospa sinä oletkin agnostikko niiden asioiden suhteen, mitä nykykirkossa yritetään vääntää uuteen uskoon vastoin vuosituhantista traditiota?