Free counter and web stats

sunnuntaina, helmikuuta 15, 2009

Ystävänpäivän kunniaksi

Kotien rukouskirjasta löytyi tällainen ystävänpäivään sopiva rukous. Laitan sen tähän iloksi kaikille blogiystäville, vaikka ystävänpäivä ehtikin jo tulla ja mennä.  

OLET ANTANUT MINULLE YSTÄVIÄ

Herra, olet antanut minulle ystäviä jakaakseni
heidän kanssaan elämäni tärkeät hetket.
Kiitos ystävistä, jotka ovat muistaneet minua
odottamatta.
Kiitos ystävistä, jotka jakavat onnelliset hetket 
kadehtimatta.
Kiitos ystävistä, jotka luottavat minuun hetkinä,
jolloin olen epävarma tai hädissäni.
Kiitos ystävistä, jotka puolustavat minua
vääryyden kohdatessa.
Kiitos ystävistä, joiden ystävyyttä en ole
ansainnut, vaan saanut lahjana.

Herra, anna minun kasvaa ystävyydessä ystävieni 
vertaiseksi:
rohkaisemaan masentunutta,
kuuntelmaan ahdistunutta,
lohduttamaan murheellista,
kannustamaan pelokasta.
Herra, tänään tahdon kiittää
ystäviä ystävyydestä,
lujittaa entisestään ystävyyden siteitä,
tuoda sinun eteesi rukouksessa ystävieni parhaan 
ja menestyksen. 
AAMEN!

Pertti Luumi, Kotien rukouskirja s.120

1 kommentti:

Maria Puotiniemi kirjoitti...

Amen, sister!