Free counter and web stats

maanantaina, toukokuuta 26, 2008

Päivän rukous

Kirkkoisä Augustinus vaikuttaa olleen kiihkeä mies. Tässä eräs hänen intohimoisista rukouksistaan. Jumala on luonut meidät hyvin erilaisiksi. Niinpä rukouselämä ja suhde Jumalaan voivat olla hyvin erilaisia riippuen luonteesta. Onneksi me kaikki saamme olla juuri sellaisia kuin me olemme. Jumalan edessä ei tarvitse näytellä!

Niin kauan kuin vielä jaksan etsiä

Herra, minun Jumalani, minun ainoa toivoni,
kuule minua, niin kauan kuin vielä jaksan etsiä sinua!
Anna minulle voimaa etsiä,
sinä joka sallit löytää itsesi yhä uudestaan
ja yhä uudella tavalla.
Seison edessäsi tieten ja tietämättä.
Missä ikinä avaudut,
ota minut vastaan, kun tulen sisälle!
Missä ikinä sulkeudut,
siellä avaa, kun kolkutan!
Sinua tahdon ajatella,
sinut tahdson tuntea,sinua tahdon rakastaa!
Anna muistikuvan, tiedon ja rakkauden kasvaa minussa,
kunnes muutat minut
ja annat minulle iankaikkisen elämän.

Augustinus

Ei kommentteja: