Free counter and web stats

maanantaina, huhtikuuta 07, 2008

Hyvä paimen

On ilo tehdä työtä sellaisten työkavereiden kanssa, jotka ovat luovia ja innokkaita. Viihdyn hyvin Paavalin seurakunnassa, koska saan tehdä työtä monen sellaisen työtoverin kanssa. Eilen meillä oli taas puhutteleva jumalanpalvelus, jonka teemana oli Hyvä paimen. Saarnassa Terhi puhui mustista lampaista,valkoisista lampaista sekä liiankin valkoisista lampaista. Hyvän paimenen lisäksi saarnassa puhuttiin myös ihmispaimenista, jotka ovat meille esikuvia ja ohjaajia tietyissä elämänvaiheissa. Esirukous oli nuorekas eikä yhtään paperinmakuinen. Symboliset esineet saivat muistuttaa rukoilijoita ihmisistä, jotka tarvitsevat Jumalan apua. Kahleet muistuttivat kristittyjen vainojen keskellä elävistä, keppi pahoinpidellyistä sisarista ja veljistä, kello yksinäisistä, tyhjä lautanen nälkäisistä ja työhakemus työttömistä.

Musiikki oli myöskin koskettavaa. Päiväkuoron laulut elävöittivät mukavasti messun kulkua. Päivän teemaan sopi loistavasti laulu, jonka esitin Hanna-ystäväni kanssa. Olemme sen aikoinaan oppineet Elävät kivet -kuorossa ja levyttäneetkin. Siinä tulee esille hienolla tavalla uskomme ydin: Jeesus on luvannut pitää meistä hyvää huolta!

Minä olen kuullut sen itkusi hiljaisen.
Minä olen tuntenut sen, kipusi salaisen.
Isän sydän lyö rakkautta ainoastaan.
Minä olen hyvä paimen, ääni hiljainen.

Minä olen kuullut sen, pyyntösi hiljaisen.
Minä olen kantanut sen, taakkasi syntien.
Kuolin puolestasi, jotta voisin antaa sulle
elämän ja Puolusttajan, Hengen totuuden.

Minä olen lyönyt sen, vallan pimeyden.
Minä olen armahtanut kasvot syyllisen.
Menin taivaaseen valmistamaan sijaa teille,
jokaiselle lampaalleni kodin sinne teen.

Eila Rantanen

Ei kommentteja: